viernes, 15 de mayo de 2015

Anem a la Biblioteca!

Ja quan tractavem els diferents tipus de rellotge els infants em varen dir que en volien fer un. Va ser un aspecte que em va cridar l’atenció per que no se perquè, però no m’ho esperava. Vaig cedir i em vaig proposar aprofitar la seva motivació per treballar diferents aspectes. El primer que hem fet i el que vull tractar en aquesta entrada és el de sol. Quan els infants amb les famílies varen portar informació sobre el tipus de rellotge, va sorgir el de sol. Així que jo vaig intentar fer un per que volia que vessin com funcionava. Però amb molta sort vaig trobar una pàgina web que assenyalant la ubicació del lloc on volien posar el rellotge et calculava la longitud i la latitud i et permetia imprimir-lo, en format paper.  

Davant aquest procés vaig pensar: és la meva oportunitat per anar a la biblioteca i que els infants usen Internet amb l’objectiu de cercar informació, així com aprendre el significat d’alguns icones multimèdia. El meu pensament ha estat degut a que a les aules d’infantil no tenim pissarra digital i que la biblioteca és compartida per totes les aules de infantil i primària, per la qual cosa anar-hi no es tasca fàcil. Ha estat un aspecte novedós per als Xefs, ja que almenys des de que havia arribat jo no han anat cap volta. Per una banda tractaríem amb les TIC i per altra la ubicació espacial necessària per fer el rellotge de sol.

Abans de sortir els hi vaig recordar com havíem d’estar tant al passadís com en la biblioteca, tots varen dir i complir: en silenci. Una vegada hem arribat, el projector no va funcionar, mentre la meva tutora elposava en  marxa vaig aprofitar per preguntar-los què era internet i per a que ens podia servir. Les respostes varen ser diverses: per veure fotos, vídeos, per llegir coses...

Una vegada arreglat els hi vaig preguntar sobre com podem accedir a Internet, dos alumnes varen reconèixer Google Chrome, però sense dir el nom em deien el de colors. Entre tots llegirem el nom de la eina. Seguidament els hi vaig preguntar què havíem de posar. Molts digueren: fer rellotge de sol. Jo ja havia anticipat que just ens apareixes la pàgina que jo havia usat i en aquest cas em faltava la paraula clau així que els hi vaig preguntar però de què és el nostre rellotge de cristall? Va ser allí quan em varen dir de paper, hem de posar fer rellotge de sol de paper. Una vegada ens havíem posat d’acord li vaig demanar a un infant que vingués a escriure-hi;em va transmès que sabia usar un ordinador i Internet així que vaig pensar que aniria bé que fos el primer en fer-ho per per donar exemple. 



Una vegada escrit els hi vaig preguntar que veien. Tots em deien imatges i vídeos. Era veritat havia 3 imatges i dos vídeos. Però també havia dues pàgines web que ningú ha sabut reconèixer o almenys posar nom. Així que els hi vaig dir i aquestes dos que són? Una alumna va contestar: ¡es eso lo que necesitamos! Els hi vaig preguntar si volien entrar i tots varen acceptar. En entrar havíem de assenyalar a través de Google Maps la nostra ubicació, és a dir, el cole.

De tota la sessió aquesta ha estat la meva part favorita ja que han fet molt d’esforç per esbrinar on estàvem. He allunyat el mapa i els hi he preguntat que era això: em varen contestar el món, els hi vaig preguntar on estava España i alguns la sabien així que ens vàrem apropar, el mateix ha passat quan els hi he preguntat on estava l’illa d’Eivissa. Després una vegada a la nostra illa apareixen els noms dels cinc municipis, els hi preguntat quin era el nostre i on estàvem. A partir d’allí vaig apropar-me al centre i els hi vaig preguntar on estàvem. Allí varen trobar dificultats però va sorprendre una alumna amb NEE que va contestar "es la parada d’autobusos", i efectivament ho era. Després assenyalant l’ou alguns alumnes varen poder ubicar-se. A partir d’allí vàrem seguir la carretera fins arribar al cole, així ho han fet força bé. Però en arribar els hi ha costat dir quin era exactament ja que justament al costat te l’institut i també la residència, fins que un alumne va reconèixer el pati del infants de primària. 



Allí es varen quedar una mica estancats però no sabien quin costat era el de la nostra classe fins que ho va poder reconèixer la mateixa nena. Em va sorprendre molt!

Finalment varen analitzar i deduir el procés d’imprimir i ja els teníem. Només ens falta tallar-los i donar-les forma! Voldria assenyalar que tota acció realitzada a l'ordinador la varen fer diferents nens que jo nomenava, excepte el fet d'encendre i apagar. Encendre per que el principi no vaig pensar que ho fessin els infants i apagar va ser bàsicament per falta de temps. 

Abans de tornar a classe vaig aprofitar per mostrar algunes fotos de la acampada per recordar tot el que havíem après de la fauna de la nostra illa. Cosa que també els hi ha agradat molt!


Fins aquí avui!, acabo amb algunes imatges usades per recordar el que havíem après de l’acampada. 
Fem pa
Estepa blanca i estepa negra

Pi rodó

Ginebra i ginebrons
Pi allargat
Pou de Baladre

Tipus de pinyes



Arbust d'Estepa


No hay comentarios:

Publicar un comentario