domingo, 31 de mayo de 2015

Fem els rellotges!!

Bon dia!

Quan vam començar a tractar el temps i els rellotges, els infants varen dur de casa alguns tipus de rellotges en el que destaca el de paret, el d’arena i el de sol. Seguidament em varen demanar fer els tres tipus de rellotge. Vaig estar mirant per internet diferents maneres de fer-ne però volia que ells arribessin d’alguna manera. Els processos de fer cada rellotge varen ser el següents:

-          Arena. Els infants ja havien vist un model ja que jo havia fet un d’un minut per poder comparar-lo amb el de 15 minuts que ja teníem. Així que en preguntar-los com el podíem fer em varen dir els materials que jo havia usat. Com que no sabien el procés exacte els hi vaig proposar d’anar a la biblioteca i buscar-ho a internet. Ells varen acceptar, així que vam anar a la biblioteca i després de decidir què buscar i escriure-ho,  vam veure el vídeo que ho explicava. Seguidament vam comprovar que teníem tot el material necessari que ja havíem apuntat tenint en compte el que jo havia usat i finalment anàrem a classe a fer-ho i decorar-ho. El que no m’ha agradat de l’activitat és que havia algunes coses que els infants no podien fer per ells sols, com foradar els taps per deixar l’arena caure o per exemple forrar les dues botelles bé per tal de que no es desferressin. En acabar l’activitat els hi vaig preguntar els infants que els hi havia agradat i que no. Com que tots em deien que els hi agradava TOT, els hi vaig deixar que pensessin només en coses que NO els hi agradava. Efectivament un nen digué: "a mi lo que no me gustó es cuando hacíais los agujeros porque me aburrí”. La veritat que el comentari em va agradar, ha estat capaç d’adonar-se del que no havia anat bé de l’activitat. Tots els infants varen estar d’acord. Em vaig quedar satisfeta simplement per veure com els infants estaven sent crítics.

Després d’haver fet els rellotges, i en una altra sessió, vam comptar un per un quants de minuts o segons tenia cadascú dels rellotges que havíem creat, recuperant la informació que alguns infants havien dut de casa. Encara que els infants varen acabar cansats preferia fer-ho d'un en un i tots junts per que la satisfacció que mostraven els infants en sortir enmig dels companys i veure com aquests li ajudaven a comptar i escriure el temps del seu rellotge, no tenia preu.

En una altra sessió el que vam fer ha estat ordenar per grups els rellotges, del que tarda més al que tarda menys. El principi els hi ha costat però després ho feren molt bé.

Finalment els hi vaig preguntar per que volien el rellotge d’arena i per a que el farien servir. M’ha sorprès que tots m’ha dit aspectes relacionts amb el temps com per exemple: el posaré i faré voltes a casa. El nen segurament en fer-ho comptarà les voltes que pot fer mentre el rellotge està en marxa.






-          














        Sol. En una entrada anterior ja vaig parlar del procés de cercar com fer el rellotge de sol. Després de imprimir-les els hi vaig preguntar com creien que ho havíem de fer. Varen arribar al procés:
1.       Tallar el rellotge
2.       Doblar algunes parts.
3.       Donar-li forma.
4.       Posar-li celo i aferrar a la finestra.


-          Paret. Aquest ha estat el procés que menys m’ha agradat en els rellotges ja que un dia els hi vaig ensenyar una manera de fer un rellotge de paret amb plat de plàstic a internet i vaig penedir-me. Passant molts de dies, vaig intentar que ells donessin una idea de com podríem fer el rellotge però en varen proposar la del plat de plàstic. Així que va ser el que vam fer. Però aquesta vegada no vam anar a veure cap vídeo i varen tenir cap consigna. El que si vam fer és parlar-ho entre tots i decidir quines coses eren necessàries. Així que van ser dos: els nombres i 3 manetes amb diferents mides. La millor idea per escriure els nombres va ser la d’un infant que ha proposat començar a escriure el 12, el 3, el 9 i el 6. No se si ho ha vist en algun lloc però efectivament és la manera més fàcil per poder distribuir les hores, ja que sinó els infants podrien escriure tots els nombres amuntonats a un costat i deixar l’altre espai buit. Així que la idea de l’infant ens va servir molt. Per últim el varem decorar després de posar-li les manetes. 





Les activitats de fer els rellotges no entraven en la meva programació però he aprofitat la motivació que tenien els infants de fer-ho per introduir diverses continguts com habilitats de psicomotricitat fina (tallar amb tisores, doblar, etc.), la ubicació (cercar per google maps l’escola i així tenir que ubicar-se ells mateixos), comptar i compara (en concret als rellotges d’arena), etc. Amb això m’he quedat satisfeta.
               


Fins aquí avui!

No hay comentarios:

Publicar un comentario