viernes, 15 de mayo de 2015

Fem Ioga!

Aquesta entrada la vull dedicar a la sessió de ioga que vaig fer amb els Xefs. El mateix dia a l’assemblea, després de revisar el que la agenda i saber que faríem ioga, els hi vaig preguntar si sabien que era ioga i per a que servia. Van haver moltes contestacions així com també algunes postures. Vam arribar a la conclusió que ens havíem de relaxar i que qui no fos capaç de relaxar-se s’hauria d’apartar del grup fins que estigui en condicions per fer-ho. La estructura de la sessió va ser la següent:

-Mantra d’entrada.

-Escalfament: respiracions, movem tot el cos, fem el molí amb els braços, movem el coll, mans cap als costat, les espatlles, estirar peus, fem de bebè i girem cap els costats, etc.

-Postures d’animals. Abans relaxant-nos amb la posició pedra els hi dic que s’imaginin que després d’obrir els ulls s’han trobat en una terra que no coneixien abans. Aquella terra estava plena d’animals i mentre deia els animals anàvem fem les diferents posicions. Hem fet la postura del gos, lleó, àguila, papallona, granota, tortuga i cobra. En arribar a la cobra els hi vaig dir que els hi va fer por i que de tanta por varen tancar els ulls i en obrir-los es varen trobar en un altre món.





-Postures d'objectes.
En aquest nou món (anàvem fent posicions de tots els elements que nombraré), feia molt de vent. Vàreu veure un muntanya que el vent no la podia moure, havia arbres que sí que es movien un poc, també havia palmeres, però aquestes el vent si que les movia cap a un costat i cap a l’altre. Els hi vaig dir que en girar-se varen veure el mar i en ell un barco que navegava. Prop de la mar havia un riu que desemboca em aquest, per creuar el riu havia un pont. Els hi vaig dir que ells varen creuar el pont i que allí trobaren una cadira i una taula. Però damunt la taula havia una tetera (aquesta postura ha set la que ha tingut l’èxit més gran en tota la sessió). Els hi vaig dir que servissin el té. Alguns deien que ja se’ls hi havia acabat i jo els hi vaig dir que era una tetera màgica, que mai se li acabava.
Els hi vaig dir que els hi va agradat tant aquest món que no varen poder parar de jugar. Així que vaig aprofitar per introduir algunes postures amb l’escuca de que estaven jugant: triangle, equilibris, balanceig, arc, bebè, bicicleta. Els hi vaig dir que estaven tant cansats que volia descansar i ho varen fer amb la postura de la Roca. Allí és quan vaig aprofitar per introduir un altre Mantra. Els hi vaig dir que mentre estaven descansant escoltaven com una tribu cantava (i sonava el mantra). Vàrem estar uns quants minuts amb aquesta posició.



-Jocs en Parella.
Els hi vaig dir que en despertar-se es varen trobar en mig d’una tribu cantant aquell mantra. I ens seguida varen trobar un amic i es posaren amb ell. Em va sorprendre que els infants en seguida es posaren amb la parella que tenien al costat. No els vaig dir cap altra consigna.
Aquí vàrem fer diferents posicions en parella: “bailarín rey”, el barco en parella, balanceig, esquena amb esquena i ens anàvem inclinant cap un i cap a l’altre. Després jugarem a fonyar-nos els peus també en parella i imitar-se.



-Relaxació.

Per relaxar els infants els hi vaig dir que acabaren tan cansats de jugar amb l’amic/a que s’havien fet que descansaren amb la posició de roca. Allí els hi vaig contar un conte sobre el respecte: una nena volia quedar-se amb el sol i els animals la varen fer veure que això era egoista per la seva part per que tots necessitaven l’energia del Sol. Per acabar i anar a classe vàrem tancar la sessió amb un mantra de tancament. 


La sessió en general ha anat molt bé, encara que he tingut que anotar per la pròxima sessió els següents aspectes:
-          Recordar-los  que es beu aigua i es va al bany abans de començar.
-          Ajudar-los a relaxar-se més i baixar el to de veu. Sent la primera sessió estàvem molt emocionats i excitats, encara que a l’hora de relaxar-se no els hi ha costat gaire.
-          Pulir les postures per que a les fotos m’he fixat que havia algunes que les havia de perfeccionar jo mateixa abans d’ensenya-li a ells. A més fer-los partíceps ja que alguns coneixien algunes postures noves. 
-          Calcular millor el temps. He hagut de reduir algunes posicions i jocs pel temps. Malgrat així he acabat 5 minuts tard. 

Fins aquí avui!

No hay comentarios:

Publicar un comentario