sábado, 30 de mayo de 2015

He millorat en la meva participació en la dinàmica de centre?

Participar en la dinàmica general de centre ha estat l’aspecte que més m’ha costat desenvolupar. En començar les pràctiques vaig pensar que amb el pas dels dies milloraria poc a poc però ara que ja estic quasi al final veig que no.

Em fico a pensar i l’únic que se m’acudeix són les reunions i les festes. Per una banda, les festes s’encarrega la comissió de festes del centre i per això mateix no ens hem arribat a involucrar. Amb això em refereixo que altres mestres tampoc han participat no només nosaltres.

Per altra banda, penso en les reunions. En molts de casos em costava comentar en gran grup. Però que amb el pas dels dies i al final ja em costava menys. Puc resumir-ho en tres aportacions:

-          A una reunió que parlaven de fer el simulacre d’incendis vaig proposar que el primer pis sortissin per la porta dreta i els de la planta baixa de la porta esquerra.
-          A un seminari parlaven de com definirien el centre i la forma de treballar posant paraules claus. Jo vaig proposar l’aprenentatge social i efectivament la varen incloure.
-          En l’últim seminari vàrem presentar el que teníem del projecte de millora. Basat en dues taules (de continguts i l'altre d'avaluació) creades en base a l'anàlisi del currículum i altres fonts d'informació. Allí vàrem parlar entre totes. Vàrem estar escoltades i guiades. Va ser el dia en que més varem “parlar” en una reunió. Abans de presentar-nos parlàrem de que podríem dir cada una per tal de poder participar totes quatre i, per si de cas, no contradir-nos.

Voldria destacar que tenia planejat assistir a la única reunió grupal que sa fet amb els pares dels Xefs però em va coincidir amb altres plans i va ser impossible acudir. Les altres reunions que s’han fet han estat individualitzades amb cada família i per qüestions de privacitat no tenia molt de sentit estar-hi.

Acabo comentant el menjar que vam fer i que han organitzat per acomiadar-se de nosaltres els mestres. Encara que no ha estat una dinàmica per millorar el centre si ha m’ha resultat significant ja que ens transmès que hem set important per al centre en general. Ha estat un dinar proper i informal. La veritat que m’he quedar amb molt “bon sabor de boca” amb el centre i els professionals que hi treballen!

Fins aquí avui!

No hay comentarios:

Publicar un comentario