sábado, 30 de mayo de 2015

Què marca el rellotge?

Tot el que havia fet relacionat amb el temps i en concret amb els rellotges havia sorgit de l’interès dels infants per comprendre les manetes del rellotge i el que marcaven. Així que no em podia anar sense analitzar el funcionament del rellotge de la classe. Així que vaig decidir tractar les hores en punt i la mitja. Vaig emprar una capseta que va dur un infant en la que havia varis rellotges dibuixats i que marcaven diverses hores, els vaig fotocopiar i fer targetes.





Eren 6 targetes que marquen hores en punt i 6 que marquen i mitja. Ho vaig fer en dues sessions. La primera els hi vaig dir que tenia 6 targetes i com les podríem repartir si nosaltres érem 24, em varen proposar posar-se en grups de 3 o 4 i així ho vam fer. Els hi vaig proposar que començaria jo, agafaria un targeta (dels originals) i amb el rellotge a mà la marcaria i preguntaria quina hora és i qui la te. I el qui la tindria sortiria a fer-ho i així fins a sortir tots. Ja des de la primera pregunta un infant va contestar en punt i al final els hi vaig preguntar que tenien en comú les hores marcades i em varen dir que la manera gran estava a les 12. La intenció de fer-ho en grup va ser deguda a que h considerava complicat per a ells.

Com que el “joc” no em va agradar gaire per que el veia avorrit i em va donar la sensació que responien de forma automàtica i sense representar-ho mentalment. Així que  vaig pensar per si podria fer algun altre però no se’m va ocórrer cap li vaig proposar als infants que vagin pensant en jocs que podem fer amb el material que teníem. Ells em varen parlar sobretot de tapar els ulls a un i fer-lo endevinar una hora marcada per un altre company.

En base a aquesta idea els hi vaig proposar tornar a repartir però ara no només les 6 de en punt sinó també les 6 de i mitja. Els hi vaig fer la mateixa pregunta de com poder repartir les targetes i em varen proposar un per cada parella. En provar només ens va sobrar una que me la vaig quedar jo i la vaig usar com excusa per començar.  Ara el joc consistia en marcar en el rellotge el que teníem al rellotge però no li podíem mostrar als companys, ells l’havien d’endevinar amb les pistes que li donàvem. Exemple: la maneta gran marca les 6 i la petita les tres quina hora és? I els companys l’han d’endevinar. La veritat que aquest ha funcionat molt millor, els infants s’havien emocionat més, s’han esforçat més, ja que se l'havien d'imaginar i m’han sorprès per que ho han entès millor del que m’esperava, encara que llàstima no tots. Potser també ha estat per que en la segona sessió ho férem amb els rellotges que havien fet junts i en veure el procés i usar-lo els hi motivava més. 

Fins aquí avui!

No hay comentarios:

Publicar un comentario